Somnul și visele

Somnul și visele
Visele fac parte din viața noastră. Între 6 și 10 ani, copilul începe să se întrebe ce sunt toate acele imagini caraghioase și povești care-i trec prin minte în timpul nopții. El va dori de multe ori să vă vorbească, să-i explicați tot ce se întâmplă în capul lui când visează. O uimitoare activitate a creierului, esențială pentru a gestiona emoțiile puternice trăite în timpul zilei. Va trebui să învățați, de asemenea, să ascultați povestea visurilor lui rele, a coșmarurilor repetate și să-i arătați că acestea nu sunt așa rele cum crede el. Părinții sunt cei mai buni confidenți în aceste momente.


Pregătiți-vă pentru discuții interesante!


Fără stres înainte de somn!


Împărtășirea unor momente emoționante înainte de culcare este o metodă foarte bună de a termina ziua atât pentru părinți, cât și pentru copii. Timp de zece minute, vă povestiți împreună cel mai bun moment din timpul zilei. Un ritual delicios care îi și amuză și care, cu siguranță, permite ușor accesul în lumea binefăcătoare a viselor.


O minte complet împăcată și relaxată în momentul adormirii este, de asemenea, benefică pentru a ajunge cu seninătate la somnul paradoxal. Somnul paradoxal este acel somn care generează visele și care, de asemenea, acționează ca o gumă de șters asupra stresului și oboselii nervoase.


M-am săturat de coșmaruri!


Este foarte bine să discutați cu copilul despre aceste vise, care sunt uneori foarte violente, și să le dedramatizați! De multe ori copilul trebuie ghidat, liniștit, spunându-i că acestea sunt adesea generate de evenimente care le pun probleme sau situații care îi îngrijorează, care dezvăluie o neliniște, o teamă. Identificând-o, este ușor de recunoscut și de eliminat.


Crizele de furie determină adesea coșmaruri. Aveți grijă seara cu copilul, să nu se culce furios.


Sfaturi și sugestii:



    • dacă se trezește noaptea, pregătiți copilului un pahar de lapte cu o lingură de miere.


    • parfumați o batistă cu puțină floare de portocal sau cu o picătură de ulei esențial de lavandă, mușețel sau bergamotă și lăsați-o lângă pat.


    • dacă este stresat, de ce să nu-i oferiți sau să-i faceți “o păpușică antistres” căreia să-i încredințeze grijile înainte de culcare? Este un obicei ce provine din America de Sud.



    Somn ușor!

    Comentarii