Rutina de culcare

Rutina de culcare

O rutină bună înainte de culcare este importantă pentru a ajuta copiii să dezvolte obiceiuri sănătoase de somn.


În primul rând trebuie să fiți consecvent atunci când implementați o rutină nouă. Copii pot opune rezistenţă şi lucrurile se pot înrăutăţi, înainte să se îmbunătăţească. Mulţi părinți renunță adesea deoarece simt că nu funcționează, dar nu vă daţi bătuţi, rămâneţi pe poziţii cel puțin 2 săptămâni pentru a vedea rezultate.


Iată sfaturile noastre pentru dezvoltarea unei bune rutine de culcare:


  • Anunţați copilul despre rutina pe care vă gândiţi să o aveţi la culcare, astfel încât toată lumea implicată să știe procedura.                                                                                                                                                     
  • Faceți același lucru la aceeaşi oră în fiecare zi, inclusiv trezirea copilului dimineața. Acest detaliu le va consolida ceasul corpului (ritmul circadian). Da, știm că este greu într-o sâmbătă sau o duminică, dar este foarte important!                                                                                                                                                    
  • Opriți calculatoarele și televizoarele cu o oră înainte de culcare; acestea pot fi activități foarte stimulante și pot împiedica un somn bun.                                                                                                                                                                                                        
  • Dați-i de veste copilului din timp că se apropie ora de culcare. Se va pregăti mai ușor pentru ceea ce urmează.                                                                                                                                                               
  • Activitățile motrice fine îi ajută pe cei mici să se detensioneze; încurajați-i să ia parte la acestea înainte de culcare. Colorați, faceţi puzzle, activități de filetare; toate ajută la crearea unei atmosfere propice.                                                                                                                                                                                                 
  • O baie cu o jumătate de oră înainte de culcare este perfectă pentru pregătirea corpului și a minții. Aceasta crește producția de melatonină, responsabilă pentru un somn odihnitor.                                                                                                                                                                                                                           
  • In camera de somn trebuie să fie liniște, aerisit, temperatura în jur de 18 grade Celsius, pat confortabil.                                                                                                                                                                             
  • Folosiți muzica calmantă ca parte a rutinei de culcare, pentru a vă ajuta copilul să înceapă să se relaxeze.                                                                                                                                                                                                   
  • O poveste la alegere este un mod minunat de a sfârși ziua, de a instala starea potrivită, dar și de a vă apropia de cei mici.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Somn ușor!

Comentarii