Cum ne obișnuim cu ora de culcare înainte de începerea școlii sau grădiniţei?

Cum ne obișnuim cu ora de culcare înainte de începerea școlii sau grădiniţei?

Vacanța de vară este o perioadă distractivă și incitantă pentru copii, dar întarziatul orei de somn și dormirea timp de ore în șir dimineața, pot fi perturbatoare pentru programul de școală.


În mai puțin de o săptămână se încheie perioada de vacanță, iar copiii se întorc la şcoală. Trecerea de la distracție la o zi mai structurată afectează ceasul corpului, ceea ce face dificilă trezirea pentru o zi normală de „școală”.


Dragi părinți vă sfătuim să vă obişnuiţi copiii cu ora de culcare înainte de începerea școlii. Și nu așteptați până să înceapă din nou școala pentru că s-ar putea să descoperiți că aveți de furcă cu trezitul de dimineaţă. Începeți acum și aveți o săptămână pentru a va pregăti, asigurându-vă că micuții vor reveni în pat la o ora convenabilă astfel încât să se poată trezi de dimineață.


Vă recomandăm o modificare treptată a orei de culcare - începeți să reduceţi ora de somn cu aproximativ 15 minute la fiecare trei zile. Dacă copiii se întorc la începutul unui nou an școlar obosiți, vor avea probabil o concentrație slabă, lipsă de energie și o iritabilitate crescută!


După cum ştiţi  privarea de somn afectează foarte multe aspecte, de la durata de atenție a copilului la abilitatea și capacitatea de planificare și rezolvare a problemelor. Așadar  restabilirea unei bune rutine de somn este vitală înainte de începerea anului școlar.


Privarea de somn afectează fiecare aspect al vieții unui copil, de la relațiile de prietenie și de familie până la performanțele școlare și starea lor generală. Prin urmare, asigurându-vă că beneficiază de somn de calitate și un număr de ore suficiente în fiecare noapte, părinții își pot ajuta cu adevărat copilul să își atingă potențialul maxim.


Somnul este deosebit de important pentru copii, deoarece are un impact direct asupra dezvoltării fizice și mentale. Copiii mici au nevoie de aproximativ 10-11 ore de somn pe noapte, copiii mai mari în jur de nouă. Lipsa de somn îi poate face pe copii iritabili și poate duce la schimbări de dispoziție, probleme de comportament, cum ar fi hiperactivitate și probleme cognitive care afectează capacitatea lor de a învăța în școală.


De asemenea, este important să aveți o rutină corectă înainte de culcare. Încercați să petreceţi timp fără jucării și obiecte electronice, cu o oră înainte de a se culca. O baie urmată de un lapte cald și citirea unei cărți este o rutina simplă și eficientă înainte de culcare. Acest lucru îi face pe copii relaxați și pregătiți pentru culcare. Asigurați-vă că și patul este confortabil și primitor - și nu trimiteți niciodată copii la culcare dacă sunt obraznici!



Comentarii